Tiende Twinkle100: bol.com neemt afstand

21sep 201713:30
  • Online
  • 535 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Online betalen

nieuws Bol.com is aanvoerder van de Twinkle100, de jaarlijkse publicatie met de grootste online verkopers in Nederland. Met een omzet van 950 miljoen euro heeft de webwinkel een ruime voorsprong op Coolblue, de nieuwe nummer 2 onder de retailers. KLM is de grootste online reisverkoper van Nederland.

Univé start test robot in winkels

21sep 201711:46
  • Food-en-retail
  • 1205 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieWinkelen

nieuws Robots vormen volgens veel marketeers de voorhoede van digitale ontwikkelingen in de samenleving. 'Univé wil begrijpen wat dit soort veranderingen betekenen voor klanten en hoe klanten reageren op interactie met een robot als hostess. Daarom is Univé een test gestart in een Univé-winkel in Heerhugowaard', meldt Univé vandaag. Het betreft een proef met robot Pepper.

Caroline van Turennout (Zeeman) en Robbert de Vreede (Unilever) in SAN-bestuur

21sep 201710:34
  • Bureaus
  • 1922 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenFoodPersonaliaAward

nieuws Caroline van Turennout (Zeeman) en Robbert de Vreede (Unilever Benelux) treden beiden toe tot het bestuur van Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgen hiermee de afgetreden bestuursleden Paul Geraeds (Bakker.com) en Aline van Keulen (KPN) op.

Rik Riezebos: 'Wat kunnen packaging designers leren van Byron Sharp?'

21sep 201710:17
  • Design
  • 1582 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Packaging

nieuws Geen marketeer of bureau kan er de laatste jaren omheen: het managementboek 'How Brands Grow' van Byron Sharp. Toch valt er zeker iets op diens populaire theorie af te dingen, vindt brandingspecialist Rik Riezebos (Eurib, Brand Capital). Op een bijeenkomst van BNO NEXTpack beantwoordde hij de vraag: wat kunnen packaging designers leren van Sharp?

[interview] 'Lokale servicegraad voor shopper van groot belang'

21sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 4136 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInterview

nieuws Te midden van een turbulente elektroretailsector laat keten 'EP' opvallend positieve resultaten zien. Eén van de hoogtepunten vorig jaar was de overname van zestien Maxwell-vestigingen, waarvan de ombouw naar de nieuwe formule-uitstraling nu volledig is afgerond. In de nieuwe editie van Shopper Marketing Update (nr. 4) komen de nieuwe directieleden Patrick van Tent (ceo) en Tom Rietbergen (cfo) uitgebreid aan het woord over de koers van EP.

Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king

20sep 201715:24
  • Food-en-retail
  • 7946 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenTrendsMarketing

nieuws Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?

Sir Hotels lanceert City Guide op Instagram

20sep 201713:48
  • Content
  • 6688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentSocial media

nieuws Hotelketen Sir Hotels lanceert vijf city guides op Instagram om zowel inwoners als hotelgasten een stad te laten ontdekken. Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een stadsgids met lokale favorieten en verborgen schatten.

NZO kiest Volt als creatief bureau

20sep 201711:55
  • Bureaus
  • 9035 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FoodCommunicatiePitchesCampagnes

nieuws De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft na een strategische pitch gekozen voor Volt. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en orchestratie van de campagnes en branded content van NZO.

Zevende Bram's Gourmet winkel opent in Alphen aan den Rijn

20sep 201710:15
  • Food-en-retail
  • 7440 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws 'Alphenaarse fritesliefhebbers kunnen vanaf nu genieten van de verse frites van Bram's Gourmet', kondigt het eetmerk aan. Vanaf deze week is de winkel open midden in het centrum van Alphen en op 27 september is het publiek welkom voor een feestelijke housewarming van de fritesformule. 'Gasten kunnen naast de vertrouwde portie frites bij Bram's ook terecht voor de smaakvolle stoofgerechten. De stoofs zijn ontstaan in samenwerking met bekend tv-kok Herman den Blijker en kenmerken zich door de royale toppings', aldus Bram Ladage.

[GfK] Omzet retail op zondagen neemt toe

20sep 201709:17
  • Food-en-retail
  • 7401 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantSalesWinkelen

nieuws GfK becijfert dat het zondagse omzetaandeel blijft toenemen, doordat huishoudens steeds vaker op die dag shoppen in de supermarkt. 70% van de huishoudens winkelt gemiddeld 9,6 keer per jaar op zondag. Het omzetaandeel die dag ligt in Nederland inmiddels op 4,8 procent, dat betekent in geld circa 1,7 miljard euro omzet.

Merk-experts Roland van Kralingen en Andy Mosmans lanceren Instituut for Branding and Business Development

20sep 201700:14
  • Bureaus
  • 7544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenStrategieInnovatieMarketing

nieuws Het Institute for Branding and Business Developement (IBBD) opent op 26 september zijn deuren in het Baarnse kasteel Groeneveld. Het IBBD is een initiatief van Laurens Sloot, Marcel van Aalst (samen de directie van EFMI Business School), Andy Mosmans en Roland van Kralingen.

NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram

19sep 201715:43
  • Food-en-retail
  • 10559 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrends

nieuws Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?

[video report Cityguys 1] Opkomst van brunchcultuur vastgelegd

19sep 201711:30
  • Food-en-retail
  • 7774 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodContent

nieuws Via hun eigen YouTubekanaal willen de 'Cityguys' belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deel 1 uit de nieuwe serie 'Cityguys Selectie' leren we wat er tegenwoordig gebeurt tussen ontbijt en lunch in Amsterdam: het fenomeen brunch.

[interview] KHN: 'verhoging btw-tarief is desastreus voor horecaondernemers'

19sep 201709:02
  • Food-en-retail
  • 6061 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketingPolitiek

nieuws KHN vindt het onacceptabel dat er plannen zijn om het lage btw-tarief te verhogen, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met de negatieve gevolgen voor horecaondernemers. De VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen om het lage btw-tarief van 6 procent naar 8 procent te verhogen. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Wij zijn hier fel op tegen. Het lijkt een kleine stap, maar de impact is groot. Want horecaondernemers werken met kleine marges.'

Lubach lanceert Slechter Leven-keurmerk

18sep 201711:50
  • Food-en-retail
  • 10303 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodMVO

nieuws Op al het vlees zónder 'Beter Leven Sterren' zou verplicht een plaatje moeten komen van de leefomstandigheden van de dieren, zodat we met z'n allen minder vaak kiezen voor vlees zonder Beter Leven Sterren. Dat stelde Arjan Lubach in zijn goed bekeken talkshow zondagavond jongst leden. Hij presenteert een speciaal stickervel dat bewuste consumenten op fout vlees kunnen plakken. Dezelfde avond nog lag de site plat.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken