[designpanel] Dropbox goes creative

24nov 201716:56
  • Design
  • 3535 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idDesignpanel

nieuws Dropbox vond het tijd voor een rebranding tot creatief platform in plaats van ‘slechts’ een file sharing-service. Het bedrijf werd in 2007 opgericht door MIT-studenten Drew Houston en Arash Ferdowsi en is nog steeds gevestigd in San Francisco. Voor deze rebranding werkte Dropbox met het New Yorkse designbureau Collins. Niet alleen het logo werd aangepakt, maar ook de kleurenschema’s en de typografie. Collins koos voor Sharp Grotesk, dat maar liefst 250 verschillende fonts aanbiedt. Er zijn ook nieuwe illustraties ontwikkeld voor meldingen op de website. VP Design Nicholas Jitkoff: ‘Ons oude logo was een blauwe doos waar je letterlijk je spullen in kon opbergen. Het nieuwe logo is cleaner, meer simpel. We zijn van een letterlijke doos naar een aantal oppervlaktes gegaan, die laten zien dat Dropbox een open platform is en een plaats voor creativiteit.’ Herkent ons panel zijn woorden?

Nieuwe AR-tour in Philips Museum

23nov 201710:15
  • Design
  • 5263 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws Het Philips Museum biedt een nieuwe augmented reality-tour: de Philips Design Tour. Vanaf vrijdag 1 december kan elke bezoeker met een tablet in de hand de wereld van Philips Design en de ideeën achter de iconische producten ontdekken. Van de eerste grafische posterontwerpen van Louis Kalff uit 1925, via tijdloze designklassiekers naar de Philips-oplossingen van vandaag.

Toekomstontwerpers

23nov 201708:00
  • Design
  • 3473 x gelezen
  • Link
  • Roel Welsing
  • Maatschappij

weblog Een beetje marketeer laat zich graag inspireren door nieuwe ideeën. Eén van die plekken waar ik graag kom voor inspiratie is de Dutch Design Week die onlangs weer plaatsvond in Eindhoven.

Artbox presenteert tweede editie HowWow

22nov 201709:30
  • Algemeen
  • 21198 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • CreatieInspiratie

nieuws Op 30 november brengt bureau Artbox de internationale creatieve scene bij elkaar tijdens het 'HowWow' evenement in het NewWerktheater, editie twee. 'Het evenement is volledig toegewijd aan de ambachtelijke kunde van werelds meest talentvolle creatieven', vertelt initiator Martijn Thijssen. HowWow dient als platform om kennis te delen, te laten inspireren en creatieven en hun opdrachtgevers wereldwijd te verbinden.

[oproep] Welke wereldverbeteraar nomineer jij voor een gratis verpakkingsontwerp?

22nov 201709:27
  • Design
  • 6463 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Het 43 jaar ‘jonge’ Brum Design telt helemaal niet in jaren, maar in projecten. Binnenkort wordt de magische grens van 10.000 overschreden en dat moet gevierd worden, aldus het Woerdense designbureau. Eigenaren Pieter Steenaert en Tessa Oudijn, respectievelijk strategic director en creative director, waren het hier snel over eens: ‘Project 10.000 willen we graag weggeven aan iemand die dit echt verdient. Iemand met een goed doel.’

Porsche24-app beloont rijden in een Porsche

22nov 201709:01
  • Design
  • 6184 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws In de Porsche24-app sparen Porsche-rijders punten met gereden kilometers, maar ook met deelname aan Porsche-evenementen zoals rijtrainingen, rally’s en trackdays. De app houdt dit bij en deelt cadeautjes uit zoals een overzicht van de mooiste routes in Europa, tickets voor nationale en internationale events en het laatste Porsche-nieuws.

Coca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid na reeks dialogen: focus caloriearm, recycling en maatschappij

21nov 201715:40
  • Food-en-retail
  • 17537 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVOInteractie

nieuws 'This is Forward': onder deze naam lanceert Coca-Cola haar actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. De stip aan de horizon is 2025, dan moeten volgens het a-merk de ambitieuze doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid door het bedrijf behaald zijn. Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan. Het actieplan is tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven, maar ook met behulp van inzichten van meer dan 12.000 consumenten in zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola.

Foodtrends en packaging design in 2018

21nov 201711:38
  • Food-en-retail
  • 10485 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • FoodTrendsPackaging

weblog Food en verpakkingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Trends en ontwikkelingen in food vragen om nieuwe, innovatieve verpakkingsoplossingen. Welke foodtrends[1] staan ons in 2018 te wachten en welke rol speelt de verpakking?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers