Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 6497 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

Stop de contentpijn

23nov 201709:53
  • Content
  • 4872 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Content

weblog Landschapspijn. Het Friese boerenland is de laatste jaren gladgeschoren tot een groene woestijn. Zonder bloemen, kruiden, insecten en vogels. Zonder slootjes, bomen en struiken. Alles is ingericht op maximale productie van snelgroeiend raaigras, rijk aan voedingstoffen voor melkkoeien. En die biljartlakens doen pijn.

Wat levert zo'n gratis glossy nu eigenlijk op?

21nov 201709:57
  • Content
  • 6774 x gelezen
  • Link
  • Peter Rademaker
  • MakersContent

weblog Linda, Chantal, Wendy, Catherine, Humberto. Paul, Maarten, Youp, Matthijs, Fernando, Jonnie en Thérèse. Als BN'er in de grachtengordel en op Het Gooische Matras word je met de nek aangekeken als je géén personality glossy hebt. Je eigen glossy is je (peperdure) visitekaartje in je contacten met producenten, regisseurs en casting directors.

GPCM17: mooie woorden van de jury, maar wel een beetje meer lef graag

17nov 201709:28
  • Content
  • 15270 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentGrand Prix Content Marketing

weblog Werken met een strategie is niet een kwestie van willen maar moeten. En gelukkig worden steeds meer cases vanuit een duidelijke strategie gemaakt. Heerlijk om over het vak de loftrompet te blazen. Geweldig om veren in elkaars uitgang te steken. Maar je schrikt als je bemerkt dat het buikgevoel nog steeds domineert. Je zou het bijna niet geloven als je op 16 november bij de uitreiking van de Grand Prix Awards Content Marketing bent geweest.

Gepimpt Cannes Lions klaar voor de toekomst?

16nov 201716:10
  • Bureaus
  • 25773 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementAwardReclameCannes

weblog Hoera, Cannes Lions wordt korter, goedkoper en overzichtelijker, met minder dezelfde winnaars! Goed dat de organisatie van het grootste reclamefestival ter wereld luistert naar kritiek, maar wat gaan al deze veranderingen in de praktijk betekenen voor het reclamevak? Wordt Cannes er beter van?

Maak plaats voor jonge content denkers!

10nov 201711:44
  • Content
  • 14535 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Branded content

weblog Ik sprak onlangs een pas aangetreden bureaudirecteur met een rijke ervaring over de toekomst van het vak content marketing, of eigenlijk de kijk op het bureau van morgen. Het duurde niet lang voor het gesprek ging over de nieuwe generatie content marketeers waarop we zitten te wachten. Durf tien twintigers aan je te verbinden, studenten of pas afgestudeerde jongens en meisjes met een flinke hoeveelheid creatieve intelligentie. En stel ze voor aan je klanten.

Betalen voor je content: 4 redenen om het wel te doen

8nov 201709:10
  • Content
  • 3776 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • ContentBranded content

weblog Betalen om je redactionele content onder de aandacht van je doelgroep te brengen? Onzin, vindt ruim 30 procenten van de marketeers die meededen aan Het Grote Content Marketing Onderzoek 2017. Maar is dat wel zo? Vier redenen om wél te kiezen voor ‘paid’.

De to do-lijst voor contentmarketeers

7nov 201709:22
  • Content
  • 7001 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • ContentOnderzoek

weblog Platform Content en de Belgische vakorganisatie Custo onderzochten hoe de vlag ervoor staat in contentmarketingland. Eén ding is zeker: de populariteit van content neemt nog steeds toe. Maar een doordachte strategie (en slimme indicatoren om te meten of die strategie werkt) is vaker af- dan aanwezig. Kortom, het is tijd voor contentmarketing 2.0 – of welke naam we het beestje dan ook geven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content