Wieke van Dijk nieuwe creative director MPG: 'Contentmarketing is de enige marketing die er nog toe doet'

5okt 201711:18
  • Content
  • 12042 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws Wieke van Dijk (38) is begonnen bij contentmarketingbureau MPG als creative director. Ze gaat leidinggeven aan het creatieve team met een focus op het ontwikkelen van effectieve formats en campagnes. Van Dijk komt van Albert Heijn, waar ze onder meer werkte als brand activation manager. Een korte introductie.

Gefeliciteerd! Wat heeft je over de streep getrokken om bij AH weg te gaan en te starten bij MPG?
Ondanks dat Albert Heijn een warm bedrijf is met volop groeikansen, voelde ik de behoefte iets anders te gaan doen. Ik was teveel in mijn comfortzone en zocht iets met meer ondernemerschap en diversiteit. Ook zocht ik naar een plek waar ik persoonlijk meer impact kan maken. De creatieve uitdaging die ik bij MPG heb aangegrepen, heeft alle aspecten die ik zoek in een uitdagende baan. Daarnaast is MPG expert in contentmarketing, mijns inziens de enige marketing die er nog echt toe doet en waarmee je relevantie toe kan voegen voor merken. Die combinatie van factoren gaf voor mij de doorslag.

Je gaat van merk naar bureau. Waar ga je het meest aan moeten wennen, denk je?
De diversiteit in opdrachtgevers en aan opdrachten. Niet meer met een groep mensen aan hetzelfde doel werken, maar juist met verschillende groepen mensen aan diverse doelen.

Wat is binnen MPG jouw grootste marketinguitdaging?
Merken uitdagen om continu kritisch naar zichzelf te kijken en niet bang te zijn om te veranderen als dat nodig is. Dat ze dus kijken wat hun echte meerwaarde is voor hun klanten. Zodat ze gaan communiceren mét hun publiek in plaats van tegen hen.

Wat is er bij MPG binnen nu en een jaar wezenlijk veranderd dankzij jouw komst?
Ik hoop meer concepten op te kunnen leveren die 1:1 bovenop de strategie van de verschillende merken klikken, om op die manier echt relevantie en effectiviteit toe te voegen waar merken blijvend naar op zoek zijn. Crossmediaal en 360 graden. Daarnaast hoop ik dat ik, naast het creatief kompas van MPG, ook businesswise een bepaalde visie neer kan zetten en zodoende de stip op de horizon voor MPG mede kan bepalen. Een sterk team voor sterke merken!

Welke persoonlijke doelen stel je in deze baan?
Het bouwen van een sterk, divers en impactvol team. Ik zou ook graag eens in het buitenland willen werken, misschien wel voor MPG... Maar ook: pret maken, proberen, op mijn bek gaan en weer opstaan, durven, nek uitsteken!


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content