Another City Trip van Zandbeek herhaalt zich

12okt 201710:45
  • Content
  • 11033 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Another City Trip, initiatief van contentmarketingbureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365, ging vorig jaar van start en gaat dit najaar wegens succes op herhaling. Doel van de campagne is om een stijgend aantal stedentrippers naar Eindhoven te halen.

Onder het motto 'Wie kiest, wordt gekozen' richt de campagne zich dit jaar op één land: Spanje. Deze keuze komt voort uit een toenemende belangstelling voor Eindhoven vanuit de Spaanse pers en de goede verbindingen tussen verschillende Spaanse luchthavens en Eindhoven Airport. Eindhoven365 ontving afgelopen weekend negen Spaanse social influencers. Gezamenlijk hebben zij een potentieel miljoenenbereik.

Mark de Greeff van Eindhoven365 laat weten: 'Technologie en design gaan hier hand in hand. Het geeft de stad een mooie vibe en dynamiek. Dat willen we internationaal nog meer laten zien, zodat buitenlandse toeristen bij hun keuze voor een stedentrip ook aan Eindhoven denken. Dat doen we natuurlijk op z'n Eindhovens: in nauwe samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen. Omdat we de controle op de gepubliceerde content helemaal los laten, tonen we lef. En Eindhoven zou Eindhoven niet zijn als we het niet ook vernieuwend aanpakken.'

De Greeff vervolgt: 'We zien dat er veel kritiek is op de echte waarde van influencer marketing. Want zijn de volgers van al die influencers wel echte personen of hebben we te maken met bots en worden we voor de gek gehouden? Wij begrijpen de discussie en volgen deze op de voet. Maar tegelijkertijd zien we zelf dat influencer marketing heel goed werkt. Daarom experimenteren we met manieren om daar de juiste sturing aan te geven.'

 

Lees ook: 'Influencer marketing is van alle tijden'


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content