Acteurs komen voorlezen in Spaarne Gasthuis

4okt 201712:43
  • Content
  • 4660 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Acteurs van stichtingsbureau BedtimeStories komen vanaf morgen (donderdag 5 oktober) wekelijks op speelse wijze voorlezen aan patiënten op de afdeling geriatrie van het Spaarne Gasthuis.

Het Spaarne Gasthuis vindt het belangrijk om goed te kijken naar het aanbod voor oudere, vaak kwetsbare, patiënten. Zij liggen soms langer in het ziekenhuis en afleiding is dan weer welkom. Het ziekenhuis ging daarom in op het aanbod van BedtimeStories om voor te komen lezen. 

Het voorlezen gebeurt één op één of in groepjes. Elke voorlezer heeft een speciaal ontworpen voorleeskoffer. Met inspirerende attributen, boeken, liefdesbrieven, poëziekaarten, spelletjes en grapjes. Doel is om op die manier het geheugen te prikkelen, positieve herinneringen op te halen en de fantasie wakker te maken. 

Nancy Langbroek, activiteitenbegeleidster op de afdeling geriatrie in het Spaarne Gasthuis, laat weten: 'Je even geen patiënt voelen en samen zijn in een verhaal. Ik verheug mij nu al op de reacties, de bewondering in ogen en de mensen te zien genieten. Dat is waar we het uiteindelijk voor doen.'


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content