Contentmarketeers, krab eens achter je oren

22sep 201711:39
  • Content
  • 7646 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog 'Er wordt teveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders', staat er boven een artikel op deze website. Aan het woord Aart Lensink, moderator bij de Grand Prix Content Marketing, die kort voor de sluitingsdatum voor het awardfestival van dit jaar nog een oproep doet om cases in te sturen. Zijn antwoord op de vraag: wat is dit moment de grootste uitdaging binnen contentmarketing? Wat moet beter? ‘De eisen die aan content worden gesteld, worden steeds hoger. Dat is een uitdaging voor het gehele vak. Er wordt zoveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders. Verder is het een zoektocht naar de juiste mensen die in staat zijn om hele funnels te bouwen.’ Wie durft nog in te zenden, zou je haast gaan denken.

[#1. Influencer van de Week] Ron Simpson: 'The Avocado Show wordt wereldwijd begrepen'

22sep 201710:49
  • Content
  • 8562 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaContent

nieuws Stond influencer Ron Simpson (33) vorige week nog met een interview in Het Parool, een paar dagen later werd bekend dat zijn restaurant The Avocado Show met een investering van vijf miljoen gaat uitbreiden naar het buitenland. Tel daar een following van bijna 15k op Instagram en een wekelijkse clubnacht in Jimmy Woo bij op en we kunnen met recht spreken van iemand die het begrip 'influencer marketing' in de vingers heeft - hoewel hij zichzelf liever omschrijft als 'creatieve ondernemer'. Reden genoeg Simpson te vragen als eerste kandidaat voor onze nieuwe rubriek 'Influencer van de Week'.

Big Shots koopt animatiebedrijf WeExplain

21sep 201713:15
  • Bureaus
  • 12159 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkContentVideoFilm

nieuws Overname in productieland: 'explanimation-producent' WeExplain wordt na een periode van intensieve samenwerking overgenomen door Big Shots Group. Met deze acquisitie verbreedt Big Shots zijn positie in het videocontent-domein.

ABN Amro wordt official eSports-partner van Ajax

21sep 201712:55
  • Sponsoring
  • 12503 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ActivatieOnline gamingVoetbalSponsorship

nieuws ABN Amro breidt het partnership met Ajax verder uit en wordt 'official eSports-partner' van de voetbalclub. De bank gaat zich ook in de snel groeiende virtuele voetbalwereld focussen op talentontwikkeling en het waarmaken van ambities.

[#12 Content Rally] Thomas Karsdorp (Terre des Hommes): 'Snacken tussen de duiven en nachtbrakers levert mooie anekdotes op'

21sep 201711:25
  • Content
  • 8263 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Thomas Karsdorp, online contentmarketeer bij Terre des Hommes.

2bMore: 'Automatisering en digitalisering grootste marketinguitdaging van 2017'

21sep 201710:09
  • Online
  • 9088 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Online advertisingDigital design

nieuws Automatisering en digitalisering vormen de grootste uitdagingen op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Van de top-vijf grootste marketinguitdagingen hebben er drie betrekking op digitalisering. Dit blijkt uit onderzoek van 2bMore.

Gemeente Leiden kiest Redkiwi als digital partner

21sep 201709:51
  • Bureaus
  • 9374 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PitchesWebsiteDigitaal

nieuws Gemeente Leiden heeft Redkiwi gekozen als digital partner. Aanleiding is de wens om een nieuwe website te realiseren waarbij de gebruikers en hun wensen centraal staan. Een plek die draait om dienstverlening en customer journey. De vraag naar informatie van inwoners en ondernemers dient voorop te staan. Daarnaast moet het een taakgedreven website gaan worden waar bezoekers snel relevante informatie kunnen vinden.

FD lanceert Focus-app voor ambitieuze ­­professionals

21sep 201709:11
  • Media
  • 7437 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenMobileAppsUitgevers

nieuws Het FD lanceert vandaag FD Focus, een app voor ambitieuze ­­professionals. De app mikt op een doelgroep van ambitieuze, jonge professionals, die voor een vast bedrag per maand snel overzicht en toegang krijgen tot het beste van het FD met focus op technologie en innovatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content