Mepal kiest voor Woedend

Mepal kiest voor Woedend
  • Bureaus
  • 27 feb 2018 @ 10:34
  • 16972 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesCampagnesMerkenKlanten

Na een korte oriëntatie heeft Mepal gekozen om met creatief bureau Woedend verder te gaan bouwen aan het eigen merk. De huishoudelijke producten krijgen een nieuwe merkidentiteit.

Bijna iedereen heeft de huishoudelijke producten van Mepal in huis, maar vrijwel niemand kent de merknaam. Om te veranderen van een product-gedreven naar een naar een meer merk-gedreven organisatie, ontwikkelde Woedend samen met Mepal een geheel nieuwe merkidentiteit. Het bureau spreekt over 'een langetermijnstrategie waar we jaren mee vooruit kunnen'.

Nieuw logo en pay-off

Diverse workshops leverde een inspirerend brandbook op. Inclusief richtlijnen voor iedereen die werkt aan de diverse aspecten van het Mepal-merk. Op basis daarvan creëerde Woedend een toolbox met veel verschillende modules en elementen, zoals bijvoorbeeld een nieuw logo en de nieuwe pay-off 'Mepal, voor altijd'.  

Maar ook een verpakkingsconcept, lifestylefotografie, video-content, een copydeck en nog veel meer. Met deze modulaire toolbox kan Mepal nu haar eigen verhalen opbouwen en zo zorgen voor een consistente merkidentiteit op elk touchpoint. De eerste resultaten zijn de zien op de nieuwe website Mepal.nl.

Bauhaus, broodtrommel, brandbook

Sinds de jaren ‘50 maakt Mepal slimme kunststof producten om voedsel in te bewaren. En wie weet ging jij wel naar school met een Mepal broodtrommel want de schoolserie bestaat al dertig jaar. Mepal heeft door de jaren heen een duidelijke eigen stijl ontwikkeld, geïnspireerd door de Bauhaus-traditie; alles moet functioneel, simpel en tijdloos mooi zijn.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken