Nieuw jaar, nieuwe klanten, nieuwe business

Nieuw jaar, nieuwe klanten, nieuwe business
  • Bureaus
  • 17 jan 2018 @ 11:17
  • 5461 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenActivatiePitchesCampagnes

De bureauwereld is weer ontwaakt uit zijn winterslaap, dus beginnen ook het werk en de nieuwe accounts binnen te stromen. MarketingTribune zet op een rij met welke nieuwe klanten de bureaus aan de slag gaan.

Two Circles werkt voor AZ

AZ heeft sportmarketingbureau Two Circles aangesteld om de club te ondersteunen op weg naar een data-gedreven marketingbenadering. De samenwerking met het meervoudig ‘Sport Industry Agency of the Year’ moet AZ helpen de fanbase beter te bedienen, onder andere via gepersonaliseerde digitale communicatie.

AZ wil heeft als doelstelling om mede via Two Circles de stadion bezetting bij thuisduels te verhogen. Two Circles heeft verregaande ervaring met het maximaliseren van stadionbezetting. De nieuwe samenwerking betekend dat Two Circles nu werkt met 3 Eredivisie clubs. Verder werkt Two Circles met verschillende andere voetbal clubs en sportbonden in Europa.

Two Circles, onderdeel van WPP, is een data-gedreven sports marketing agency die sport organisaties helpt bij het verbeteren van de banden met haar fans en partners om commerciële groei te stimuleren.

Fair Focus werkt voor Fresh-r

Vaventis, de maker van Fresh-r, een systeem voor schone binnenlucht en energieneutrale warmte, is de samenwerking aangegaan met het Amsterdamse Fair Focus Communicatie. Het bureau, gespecialiseerd in B2B-communicatie, is ingezet voor de corporate PR in Nederland, België en de UK met de focus op warmtewisselaar Fresh-r.

Edward Hissink, mede-eigenaar van Fresh-r, koos voor Fair Focus vanwege positieve ervaringen uit het verleden. ‘Fair Focus heeft laten zien, niet alleen inhoudelijk en strategisch sterk te zijn, maar ook op te vallen door de positieve en pro-actieve werkwijze.’

Fresh-r is het meest recente voorbeeld van een Nederlandse technische innovatie die het milieu en de leefbaarheid ten goede komt. Het apparaat zorgt voor een gezonde binnenlucht zonder dat er energie verspild wordt. Het controleert het CO2-gehalte en luchtvochtigheid, ventileert en geeft de warmte van de uitgaande lucht terug aan de binnenkomende frisse lucht. Zo gaat praktisch geen warmte verloren en kan meer dan de 90 procent van de energie bespaard worden. Het allergiefilter houdt ook nog eens pollen en fijnstof tegen.

Capital Advertising blijft bij Lotto-Jumbo

Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo en Capital Advertising hebben hun samenwerking met een jaar verlengd tot eind 2018. Beide partijen werken al een jaar samen op het gebied van social media. De resultaten zijn dermate positief dat het partnership wordt gecontinueerd.

‘Mede dankzij de adviezen en inspanningen van Capital Advertising zien we een positieve tendens op het gebied van engagement en het aantal fans dat ons via social media volgt’, aldus Tim Senden, verantwoordelijk voor de communicatie bij de schaatsploeg.  

Marc Kiemeney, directeur van Capital Advertising: ‘Door de optimalisering van de social media-kanalen stijgt het aantal fans en de betrokkenheid sterk. De communicatiekracht van het team wordt daarmee vergroot. Hierdoor kunnen nog meer liefhebbers de verrichtingen van de schaatsers volgen in de aanloop naar Pyeongchang en krijgen de ploeg en sponsoren nog meer exposure.’

Capital Advertising, dat al ruim een kwart eeuw bestaat, heeft veel affiniteit met sport en is verbonden aan LottoNL-Jumbo Schaatsen, LottoNL-Jumbo Cycling, NN Running Team, PSV en Ajax. Met klanten zoals Heineken, Van Lanschot en Invicta is het bureau ook buiten de sport actief.

Meer nieuwe klanten

Deze week werd eveneens bekend dat Air France KLM, Royal HaskoningDHV en de zakelijke tak van Centraal Beheer klanten zijn geworden bij reclamebureau True Ideas.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken