Loden Leeuw: Albert Heijn en Ali B irriteren het meest

Loden Leeuw: Albert Heijn en Ali B irriteren het meest
  • Bureaus
  • 5 dec 2017 @ 00:14
  • 29694 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardCommercialsTelevisieReclame

Met de Gouden Loeki op komst zijn traditiegetrouw eerst de Loden Leeuwen uitgereikt. Deze publieksprijzen van consumentenprogramma Radar voor de meest irritante tv-reclame gingen ditmaal naar Ali B (voor zijn Yarden-commercial) en retailer Albert Heijn. Geberit won zaterdag al de Loden Radioleeuw.

Albert Heijn heeft in het AvroTros-programma Radar de Loden Leeuw gekregen voor de tv-campagne 'Buik, billen, bonus'. De helft van de stemmers vond dat de irritantste reclame. De personal trainer uit het spotje riep mensen van tevoren al op om op hem te stemmen. 'Ik ben een sportman,ik wil natuurlijk wel winnen', zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje.

Ali B kreeg voor de commercial van Yarden de Loden Leeuw van meest irritante BN'er in een tv-commercial. Hij kreeg steun van 36% van de stemmers. In totaal werden in beide categorieën ruim 28.000 stemmen uitgebracht.

Vorige maand werden alle genomineerden bekend. Albert Heijn won van de rivalen Becam en Gamma. Ali B bleek irritanter dan de eveneens genomineerde Winston en Renate Gerschtanowitz (samen al wassend in een Robijn-commercial) en Paul Haenen met een dubbelrol in een spot voor Pricewise.

Zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt voor de meest vervelende radiospot. Die eer viel te beurt aan Geberit voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken