Zino Davidoff kiest Burst als global digital partner

24nov 201712:32
  • Bureaus
  • 6595 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesKlantDigitaal

nieuws Zino Davidoff, bekend van onder meer Cool Water, heeft voor Burst gekozen om hun nieuwe wereldwijde platform te realiseren. Burst won een uitgebreide internationale pitch waarbij ook bureaus uit Londen en Wenen betrokken waren.

Lemon Scented Tea lanceert Energie van waarderen voor Nuon

24nov 201712:00
  • Bureaus
  • 5344 x gelezen
  • Link
  • Suzanne van der Meij
  • CommercialsCommunicatieCampagnes

nieuws In de laatste tv-commercial van de Luisteren geeft energie-campagne staat waarderen centraal. Met Energie van waarderen gaat Nuon een stap verder. In dit wetenschappelijke format gaat Diederik Jekel, ondermeer bekend als tafelgast bij DWDD, samen met psycholoog Irith Koster onderzoeken wat meer waarderen fysiek en mentaal met ons doet. En wat het kan doen voor kijkers in hun eigen leven.

The Odd Shop maakt social mediacampagne voor Consuwijzer

24nov 201710:30
  • Media
  • 6075 x gelezen
  • Link
  • Suzanne van der Meij
  • AdvertisingCampagnesSocial Media

nieuws The Odd Shop ontwikkelde voor Consuwijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), een social mediacampagne die consumenten waarschuwt voor de risico’s van het kopen via social media. Het aanbod kan er in advertenties aantrekkelijk uitzien, maar om problemen achteraf te voorkomen is het belangrijk om te checken wie erachter zit, voordat je bestelt of betaalt.

Freedom of commercial speech krijgt knauw: 'Ook andere gemeenten willen folder bannen'

24nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 5032 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPolitiek

nieuws Vanaf januari mogen in Amsterdam alleen nog maar reclamefolders worden bezorgd bij mensen met een ja/ja-sticker. Een soort van omgekeerde bewijslast met een tekst die je liever niet spontaan aan de buitenwereld toont, alsof je voor colportage bent of je je afficheert als vrijgezel. Zorgelijk is dat de 'freedom of commercial speech' en vrijheid van informatie hiermee op het spel komt, zeker nu andere gemeenten met interesse naar Amsterdam kijken. De huis-aan-huisbranche en grote retailers die veel marketing via de brievenbus bedrijven, reageren (te) voorzichtig.

Amsterdam wint rechtszaak JA/JA-sticker van folderaars

23nov 201711:11
  • Bureaus
  • 15436 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekPromotiePrintReclame

nieuws De JA/JA-sticker is bijna een feit in Amsterdam. De gemeente heeft de rechtszaak gewonnen die de folderbranche had aangespannen tegen het besluit van de gemeenteraad. Wie in de hoofdstad nog reclamefolders wil ontvangen moet per 1 januari een JA/JA-sticker op de brievenbus plakken. De belangenorganisaties MailDB en KVGO gaan vermoedelijk in hoger beroep. 'Grafische bedrijven en winkels lijden door dit besluit grote schade.'

Radio-branche start campagne 'Radio raakt'

23nov 201709:56
  • Media
  • 9803 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MuziekRadioCampagnesReclame

nieuws De Nederlandse radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), zijn een nieuwe radiocampagne gestart ter promotie van het eigen medium. De campagne heeft als doel adverteerders te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken. De pay-off van de door TBWA\Neboko ontwikkelde campagne luidt: 'Radio raakt!'

Ausnutria Hyproca kiest Goud Uberconnected voor internationale merkcampagne Kabrita

22nov 201712:33
  • Bureaus
  • 9743 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FoodPitchesCampagnes

nieuws Goud Uberconnected is na een bureau-oriëntatie gekozen om de internationale merkcampagne van Kabrita te ontwikkelen, inclusief doorvertaling naar onder andere de winkelvloer, offline media, digital en social. De nieuwe merkcampagne van fabrikant Ausnutria Hyproca wordt ontwikkeld voor een global roll-out met bestaande en nieuwe partners in onder meer Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten, Europa en de VS.

SAN opent aanmelding voor New Kids on the Block

22nov 201711:18
  • Bureaus
  • 11685 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • DigitaalPromotieReclameAwardCreatie

nieuws De New Kids on the Block komen er weer aan. SAN, B&BA en Fonk maken in januari een selectie van circa dertig jonge bureaus (digital, marketing, reclame, media, design, pr enzovoort) die het afgelopen jaar met kop en schouders boven de andere initiatieven uitstaken. Bureaus kunnen zich aanmelden tot 16 januari.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners