
Opel verstopt merk om vrouwelijke autoverkopers te werven
Slechts 4% van de autoverkopers in het Opel-dealernetwerk is vrouw. Om meer diversiteit op de werkvloer te creëren en vrouwen te inspireren om een carrière als autoverkoper te overwegen is Opel, samen met partner Randstad, een nieuwe, experimentele campagne gestart, ontwikkeld door JWT Amsterdam.

Personeel schittert in campagne voor herenmode H&M
Niet David Beckham of Jesse Williams, maar vijf collega’s schitteren in H&M’s nieuwste herencampagne. Vanaf deze week zijn de mannen te bewonderen in de etalages en op de winkelvloer van alle Nederlandse H&M-winkels, op social media en in het magazine L’Officiel Hommes.

Coca-Cola kiest voor Megawatt
Coca-Cola Nederland heeft zijn experiental marketing voor de merken Sprite, Finley en Chaudfontaine ondergebracht bij Megawatt Fieldmarketing. Aan de keuze ging een pitch vooraf waarin Coca-Cola zocht naar een fullservicebureau dat op creatie- en activatievlak kan excelleren.

SAN Jaarboek 2017: Zie de nieuwe ruimte
SAN bestuurslid Ron Schneider heeft op 1 maart het eerste exemplaar van het SAN Jaarboek 2017 uitgereikt aan ondernemer en trendwatcher Ronald van den Hoff.

LVB aan de slag voor NS
De Nederlandse Spoorwegen en LVB hebben de handen ineen geslagen voor een interne campagne.

Vijftien bureaus op longlist SAN-prijs NKOTB
Vijftien bureaus maken nog kans op de SAN-award New Kids on the Block 2017. Daarmee zijn we er nog niet, want hierna volgen nog een shortlist en uiteindelijk drie finalisten, waarna op de SAN-uitreiking de winnaar bekend wordt.

LVB breidt uit met 3 senior collega's
LVB heeft drie nieuwe collega's aangenomen: Maurits Rinders, Leonie Rotermundt en Daniëlle Vreeken gaan het team versterken als resp. art director, projectmanager en pr & online marketing adviseur.
![[Interview] Supermarktketen Coop wil Nederland oranje kleuren](/templates/img/lazyload.gif)
[Interview] Supermarktketen Coop wil Nederland oranje kleuren
Supermarktketen Coop schroefde zijn marketinginspanningen op van een kleine 5 miljoen euro naar bijna 39 miljoen euro en steeg daarmee binnen de Nielsen Top-100 Adverteerders van plaats 278 naar 25. Alle aanleiding dus voor een gesprek met manager marketing en communicatie Jurjen Worp over onder meer expansiedrift, de kracht van tv en dicht bij je doelgroepen staan.

Febo wordt tijdelijk Vebo en lanceert vega grillburger
Haute friture-merk Febo lanceert de vega grillburger. Ter viering hiervan neemt de Febo van 5 tot en met 11 maart als eerste snackketen deel aan de Nationale Week Zonder Vlees. Stoere aktie.

Scoren met inclusiviteit: homofobe ontvolgers bezorgen Suitsupply gratis global PR
Dat was toch wel weer even goed schrikken op het internet in de afgelopen dagen. Het stoutste jongetje van de Nederlandse marketingklas, het moderetailmerk Suitsupply, lanceert de nieuwe campagne.
![[interview] De Speld maakt merk-waardige content](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] De Speld maakt merk-waardige content
Met gemiddeld één miljoen websitebezoekers per maand doet De Speld goede zaken - en dat is marketeers ook niet onopgemerkt gebleven. Reden voor hoofdredacteur Jochem van den Berg om in 2016 samen met Jérôme Kuijken branded contentbureau De Speld & Partners te starten. We vroegen Kuijken om zijn visie op het vak.

Tefal kiest voor social media bureau Somention
Aanbieder van keuken- en huishoudapparatuur Tefal brengt zijn social media activiteiten onder bij Somention. Het social media bureau is verantwoordelijk voor de contentcreatie, communitymanagement en campagnes voor de social media kanalen van het merk.

Thecla Schaeffer: 'Outdoor reclame maakt omgeving mooier'
De Fresh Air Challenge is van start gegaan. Doel: het stimuleren van creativiteit in out of home communicatie. Organisator Thecla Schaeffer licht toe waarom dit belangrijk is.

Google kiest PR-bureau Glasnost
Google Nederland heeft na een intensieve bureaupitch Glasnost per februari benoemd tot zijn nieuwe PR-bureau. Glasnost zal Google onder meer versterken in campagne- en PR-ontwikkeling.

Ford breekt record van grootste billboard ter wereld
Ford heeft het Guinness-record gebroken van de advertentie op het grootste billboard ter wereld, na het onthullen van een reclamebord van 5.265 m2 (pakweg twintig tennisbanen) voor de nieuwe Ford EcoSport op het markante Espana Building in het centrum van Madrid.

KRFL creatief partner Foam
Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de positionering en communicatie van de door Foam geïnitieerde projecten in binnen- en buitenland.

Mepal kiest voor Woedend
Na een korte oriëntatie heeft Mepal gekozen om met creatief bureau Woedend verder te gaan bouwen aan het eigen merk. De huishoudelijke producten krijgen een nieuwe merkidentiteit.

Top 100 Adverteerders 2017 van MT en Nielsen: mediabestedingen plussen 8%
De bruto mediabestedingen zijn in 2017 met 7,9% gestegen. Online vertoont een opmerkelijke stijging met ruim 44%, de dagbladen plussen maar liefst 16,4%. Ook bioscoop reclame zit in de lift met 14,6%. Dat blijkt uit de nieuwe Top 100 die vandaag verschijnt.

Campagne 'Ruim op voor KiKa' moet Nederland mobiliseren
Vandaag start de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa): 'Ruim op voor KiKa.' De campagne is samen met Frits Hirschstein van KiKa bedacht door Goud Uberconnected.

Big Shots sluit zich aan bij MakerStreet
Big Shots sluit zich aan bij digitaal netwerk MakerStreet. Door de samenwerking krijgt Big Shots aansluiting bij verschillende digitale expertises uit het netwerk. Dankzij het belang in Big Shots Group breidt MakerStreet zijn digitale propositie uit met specialisten op het gebied van video.

Teun van de Keuken fileert 'Holland Heineken Hel'
Een succesvolle sponsorcase kan ook kritiek oproepen. Volkskrant-columnist Teun van de Keuken laat vandaag geen spaan heel van het Holland Heineken House in Pyeongchang. 'Het slechtste van ons land komt samen in de Holland Heineken Hel.'

Robbert Zantinge (ZB): ‘Tijd om de grens over te gaan’
De Top19 Nederlandse Contentmarketing bestaat vijf jaar én er zijn plannen uit te breiden naar het buitenland. Robbert Zantinge, founder van de Top19 en tevens directeur van ZB Communicatie & Media, deelt zijn visie op het vak.

Een nieuw marcom-tijdperk: wat is jouw antwoord?
De tijd dat je als grote adverteerder uitsluitend werkte met een handjevol grote bureaus, ligt al jaren achter ons. En toch keek ik ervan op toen ik in MarketingWeek las dat Procter & Gamble tot vier jaar terug met maar liefst 6.000 bureaus samenwerkte.

Ode homo-emancipatie kost Suitsupply duizenden volgers
De nieuwe campagne van Suitsupply heeft wederom weer veel stof doen opwaaien. Duizenden volgers van het pakkenmerk ontvolgden inmiddels het merk op Instagram.

One Shoe verwelkomt drie nieuwe medewerkers
One Shoe, creative & digital agency uit Utrecht, heeft drie nieuwe collega’s aangetrokken. Het bureau realiseert campagnes en digitale oplossingen voor merken als Yakult, DHL en Sanofi Genzyme

ING en JWT onderzoeken waarde van vriendschap
Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en J. Walter Thompson Amsterdam onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld. Dat levert bijzondere en emotionele momenten op.

Samsung snel met feliciteren Olympisch kampioen Suzanne Schulting
Vooral bij het schaatsen werden deze weken Olympische medailles verwacht, maar shorttrack-sponsor Samsung kon donderdag voluit juichen voor het goud van Suzanne Schulting. Mét uiteraard een felicitatie-video.

Rik toe Water creative director van GroupM's Motion Content Group
GroupM heeft Rik toe Water gepromoveerd tot creative director van Motion Content Group. Hiermee haalt het mediaconcern creatieve expertise in huis om verder te bouwen aan de innovatieve formats van Motion Content Group.

RIP reclame 'Legend' Tejo Hollander
Tejo Hollander, jarenlang werkzaam als creative director voor succesbureau FHV/BBDO, is overleden. De reclameman is achtste ‘Legend’ in de VEA Hall of Fame.

Blauw Gras aan de slag voor Menzis en Anderzorg
Menzis en Anderzorg brengen per januari hun social media activiteiten onder bij contentmarketingbureau Blauw Gras.

Briljante WK-stunt: Jupiler verandert merknaam in Belgium
Jupiler verdwijnt uit de schappen. Dat was de boodschap die de afgelopen dagen heel België in zijn greep hield. Het populairste biermerk van België haalde alle kenmerkende verwijzingen naar het merk van de brouwerij in Jupille en weigerde vervolgens alle commentaar. Het bleek een WK-stunt: het merk heet tijdelijk Belgium.

Wederom Nederlandse handelsmissie Cannes Lions
De officiële kick off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit. In een centrale club aan het strand vinden bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.

Storyboard lanceert creatieve hub
Met de komst van René van der Mark (foto, voorheen creatief bij RTL) is Storyboard een 'creatieve hub' gestart.

Trendhopper kiest voor Today is Canday
Today is Canday is geselecteerd door Trendhopper om de nieuwe positionering tot leven te brengen met een 'uniek merkconcept voor de woonbranche'.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsTele2 maakt stijl-statement met...27894x
- Nieuws[Interview] 'IncludeNow wil...25602x
- NieuwsEssent kiest André Hazes als...23569x
- NieuwsWebby-nominaties voor Dept23551x
- NieuwsOlympische campagnes van...22863x
- NieuwsWe Are Pi bouwt merkplatform Ace...19940x
Vacatures
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Online Marketeer (Den Haag, Nederland)
Laatste Nieuws
- Arag en True Ideas staan op tegen... 19-04-2018
- Webcare RAI naar Goud Uberconnected19-04-2018
- JongeHonden sluit 24 creatieve teams... 19-04-2018
- 'Amstel Bier is niet sexy'19-04-2018
- Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire18-04-2018
- Nivea waarschuwt voor zonkracht met... 18-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event