Zino Davidoff kiest Burst als global digital partner

24nov 201712:32
  • Bureaus
  • 6554 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesKlantDigitaal

nieuws Zino Davidoff, bekend van onder meer Cool Water, heeft voor Burst gekozen om hun nieuwe wereldwijde platform te realiseren. Burst won een uitgebreide internationale pitch waarbij ook bureaus uit Londen en Wenen betrokken waren.

Lemon Scented Tea lanceert Energie van waarderen voor Nuon

24nov 201712:00
  • Bureaus
  • 5312 x gelezen
  • Link
  • Suzanne van der Meij
  • CommercialsCommunicatieCampagnes

nieuws In de laatste tv-commercial van de Luisteren geeft energie-campagne staat waarderen centraal. Met Energie van waarderen gaat Nuon een stap verder. In dit wetenschappelijke format gaat Diederik Jekel, ondermeer bekend als tafelgast bij DWDD, samen met psycholoog Irith Koster onderzoeken wat meer waarderen fysiek en mentaal met ons doet. En wat het kan doen voor kijkers in hun eigen leven.

The Odd Shop maakt social mediacampagne voor Consuwijzer

24nov 201710:30
  • Media
  • 6043 x gelezen
  • Link
  • Suzanne van der Meij
  • AdvertisingCampagnesSocial Media

nieuws The Odd Shop ontwikkelde voor Consuwijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), een social mediacampagne die consumenten waarschuwt voor de risico’s van het kopen via social media. Het aanbod kan er in advertenties aantrekkelijk uitzien, maar om problemen achteraf te voorkomen is het belangrijk om te checken wie erachter zit, voordat je bestelt of betaalt.

Jaknikkers in marketing

24nov 201710:11
  • Bureaus
  • 5956 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Ritsema
  • MarketingKlant

weblog Draagvlakmarketeers roepen nooit als eerste iets over een vernieuwend idee. Rustig wachten ze af tot alle reacties op tafel liggen en gooien er dan met het grootste gemak wat uiterst gênante corporate woorden bovenop. Termen waar de rest lekker op kan ja knikken.

Freedom of commercial speech krijgt knauw: 'Ook andere gemeenten willen folder bannen'

24nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 5014 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPolitiek

nieuws Vanaf januari mogen in Amsterdam alleen nog maar reclamefolders worden bezorgd bij mensen met een ja/ja-sticker. Een soort van omgekeerde bewijslast met een tekst die je liever niet spontaan aan de buitenwereld toont, alsof je voor colportage bent of je je afficheert als vrijgezel. Zorgelijk is dat de 'freedom of commercial speech' en vrijheid van informatie hiermee op het spel komt, zeker nu andere gemeenten met interesse naar Amsterdam kijken. De huis-aan-huisbranche en grote retailers die veel marketing via de brievenbus bedrijven, reageren (te) voorzichtig.

Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 8717 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

Amsterdam wint rechtszaak JA/JA-sticker van folderaars

23nov 201711:11
  • Bureaus
  • 15423 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekPromotiePrintReclame

nieuws De JA/JA-sticker is bijna een feit in Amsterdam. De gemeente heeft de rechtszaak gewonnen die de folderbranche had aangespannen tegen het besluit van de gemeenteraad. Wie in de hoofdstad nog reclamefolders wil ontvangen moet per 1 januari een JA/JA-sticker op de brievenbus plakken. De belangenorganisaties MailDB en KVGO gaan vermoedelijk in hoger beroep. 'Grafische bedrijven en winkels lijden door dit besluit grote schade.'

Radio-branche start campagne 'Radio raakt'

23nov 201709:56
  • Media
  • 9794 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MuziekRadioCampagnesReclame

nieuws De Nederlandse radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), zijn een nieuwe radiocampagne gestart ter promotie van het eigen medium. De campagne heeft als doel adverteerders te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken. De pay-off van de door TBWA\Neboko ontwikkelde campagne luidt: 'Radio raakt!'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners