Biografie De redactie van MarketingTribune/bureaus schrijft dagelijks over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
Redactie Bureaus

MediaMonks wint acht Webby Awards
MediaMonks heeft andermaal goed gescoord bij de Webby Awards Het productiebureau won acht awards verspreid over zes projecten.
Sibma en Mulder winnen JongeHonden 24-uur Pitch
Tom Sibma en Diederik Mulder hebben de 24-uur Pitch 2018 gewonnen. JongeHonden en Booking.com sloegen de handen ineen om de ultieme 24-urige ‘creative get away’ te creëren voor 24 creatieve teams in Nederland.
Peijnenburg en Snelle Jelle kiezen Gravity
Transparante websites creëren met een eigentijds design voor Peijnenburg en Snelle Jelle. Dat is de taak die Gravity heeft gekregen van Peijnenburg. Na een uitgebreide bureauoriëntatie mocht Gravity aan de slag voor beide merken.
Quince lanceert AR-campagne voor Samsung
Activatiebureau Quince heeft in opdracht van Samsung een retailcampagne ontwikkeld voor de productintroductie van de Quickdrive-wasmachine. Door middel van een door Quince ontworpen Augmented Reality-app kunnen consumenten de wasmachinetechniek van binnenuit bekijken.
Bosman en Van de Dood (Buutvrij) naar Being There
Glenn van de Dood en Boudewijn Bosman hebben Buutvrij for Life in april verruild voor Being There. Het duo viel bij de laatste ADCN Awards in de prijzen met de Miele PowerWash op Lowlands en was genomineerd met Kaan's Stream Store van ABN Amro en de Bol.com Winkelwagen.
Bavaria zet alcoholvrij bier in de schijnwerpers
Bavaria geeft het startsein voor een nieuwe campagne waarin de brouwer zijn alcoholvrije bieren in de schijnwerpers zet. Onder de noemer ‘Niets zo verfrissend als Bavaria’ wil het Brabantse bedrijf zijn verschillende varianten 0.0% bier promoten.
Stef Heutink partner van IvRM
Communicatiebureau IvRM heeft Stef Heutink benoemd tot associate partner. Bij IvRM legt hij zich toe op de ontwikkeling en uitvoering van digitale strategieën die de online zichtbaarheid van organisaties verbeteren en de positie en het thought leadership versterken.
InShared kiest voor Fitzroy
Na een pitch heeft online verzekeraar InShared gekozen voor creative agency Fitzroy. Het bureau heeft volgens de verzekeraar naast een creatieve visie ook een sterke ondernemingsgeest die goed bij haar past. De focus in de samenwerking ligt op een nieuwe vertaling van het merkverhaal.
Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.
Webcare RAI naar Goud Uberconnected
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. RAI is met een grote variatie aan typen beurzen (B2C en B2B) actief in binnen- en buitenland, waaronder Turkije, Mexico, Indonesië en China.
'Amstel Bier is niet sexy'
Het draait maar om één ding in de nieuwe Amstel-commercial: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. Niet om sexy of cool. Nee, gewoon om het bier.
Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire
Stichting Ideële Reclame heeft een nieuwe voorzitter en vijf nieuwe bestuursleden. Paul Kroef, algemeen directeur van reclamebureau Ara, wordt de nieuwe voorzitter, Dennis van Vugt (Born05) de vice-voorzitter.
Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!
Lampenoogst: dit zijn alle ADCN Awards van 2018
De ADCN Awards zijn weer uitgereikt. Volop feest, want er werden 61 Lampen uitgereikt in verschillende disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën. Bekijk alle winnaars.
Wehkamp kiest na pitch voor Achtung
Wehkamp kiest voor Achtung als nieuwe partner voor de komende jaren om alle gezinnen in Nederland te veroveren. Na een kort en intensief pitch-proces, waarin ook DDB & Tribal en N=5 participeerden, viel de keuze unaniem op Achtung.
CM en SuperRebel lanceren Qrtsjing
Qrtsjing claimt het betalingsgedrag voorgoed te veranderen. De dienst rekent af met bankpasjes, identifiers, acceptgiro’s, pinapparaten en cash. Het is kassa voor iedereen die factureert, afrekent of betaalt. Het Bredase bedrijf CM is in samenwerking met SuperRebel verantwoordelijk voor de ontwikkeling.
Vodafone en TBWA omarmen moderne families
Tijden veranderen, families veranderen en hoe we met elkaar en de wereld om ons heen connecten ook. Deze spannende dynamiek is de basis voor de nieuwe Vodafone-campagne van TBWA\Neboko.
Primera kiest voor Goud Uberconnected
Na een pitch tussen drie bureaus heeft Primera gekozen voor Goud Uberconnected als bureau voor merkpositionering en campagnes van de retailketen.
Nominaties MOAwards 2018
MOA, het 'Expertise Center for Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics', heeft de genomineerden voor de MOAwards 2018 bekend gemaakt. Voor beste onderzoeksbureau zijn Motivaction, DVJ en Netprofiler genomineerd.
Patrick Boer online technical producer L'eau
L’eau, reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding, en zijn studio DIN hebben Patrick Boer benoemd tot online technical producer. Beide partijen ontwikkelen binnen het digitale domein onder meer websites, online applicaties en social media-campagnes.
Sizzer en Halal breiden uit naar Duitsland
Sizzer en Halal breiden uit naar de Duitse markt met de opening van een gedeeld kantoor in Berlijn. De muziek-consultancy en het fotografie-agentschap delen een lange historie van samenwerking.
PepsiCo brengt drie merken onder bij Fitzroy
Pepsi Max, Lay’s en Duyvis worden na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch klant bij Fitzroy. Voor de laatste twee merken gaat het om alle social media-activiteiten in de Benelux.
Miele kiest voor Dawn
Na een pitch heeft Miele gekozen voor het creatief strategisch bureau Dawn uit Amsterdam. Het Duitse familiebedrijf wil haar A-merkpositie de komende tijd samen met Dawn in alle touchpoints gaan uitbouwen.
Qban verbreedt koers en heet nu Havana Harbor
Digitaal productiebureau Qban gaat verder als Havana Harbor Creative Agency. De nieuwe naam is een gevolg van de verbreding van het aantal diensten, de veranderende kijk op het digitale landschap en een verhuizing naar Rotterdam.
Icemedia keert Scoliose niet de rug toe
Voor de Vereniging van Scoliosepatiënten heeft Icemedia een campagne ontwikkeld met de titel: ‘Keer Scoliose niet de rug toe’. In de campagne worden verschillende patiënten geportretteerd en krijgt de kijker een beeld van een leven met scoliose.
Marie-Louise Diekema en Tim Olland naar Alfred
Reclamebureau Alfred versterkt zich met Tim Olland (art) en Marie-Louise Diekema (copy). Het team komt bij Etcetera/Red Urban vandaan, waar ze campagnes maakten voor onder meer Ben (#ananas), Linda Foundation en Bol.com.
The Social Club nieuwe naam voor Anyone
Social bureau Anyone breidt de diensten uit en verandert zijn naam in The Social Club. The Social Club maakt de stap van een creatief social bureau naar een bureau voor social branding en social marketing.
We Are Pi bouwt merkplatform Ace & Tate
Het in Amsterdam gevestigde brillenmerk brand Ace & Tate heeft een internationaal merkplatform gelanceerd, tegelijk met de campagne 'Me Myself & I'. Reclamebureau We Are Pi is verantwoordelijk voor deze merkbouw.
Duracell-konijn maakt comeback
Het iconische Duracell-konijn keert terug in een tv-commercial. De pluche knuffel, dit jaar 45 jaar oud, neemt het in een hardloopwedstrijd op tegen valsspelende konijnen. De campagne bouwt toe naar de Amsterdam Marathon, waarvan Duracell sponsor is.
Essent kiest André Hazes als boegbeeld
André Hazes is het nieuwe gezicht van Essent. De volkszanger wordt, samen met zijn vriendin, het boegbeeld van de energieleverancier. Hij zal vanaf 10 april op verschillende manieren de boodschap ‘Lang Leve Thuis’ uitdragen.
Webby-nominaties voor Dept
Dept heeft drie nominaties en drie honorees in de wacht gesleept voor The Webby Awards, de meest prestigieuze internationale prijs in de digitale wereld.
Hasbro kiest Barracuda voor activatie Play-Doh
Speelgoedfabrikant Hasbro heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Barracuda uit Hoofddorp. De eerste gezamenlijke activiteit is een activatiecampagne voor de speelklei Play-Doh.
Tele2 maakt stijl-statement met VR-bril
Tele2 heeft samen met couturier Jan Taminiau een eigen VR-bril ontwikkeld, onder het motto #streammetstijl. De 'limited edition'-bril wordt getoond in een extravagante online video, met Holland’s Next Top Models Loiza en Montell.
Digitale collectebus Icemedia voor WNF-actie
Er zijn nog maar 3.900 tijgers in het wild over. Team Tijger is de naam van de campagne van het Wereld Natuur Fonds. Met een door Icemedia ontwikkelde digitale collectebus kunnen WNF-Rangers een eigen actiepagina aanmaken, waarop ze donaties kunnen ontvangen.
Esprix nomineert 33 campagnes
Drieëndertig campagnes zijn genomineerd voor een Esprix. Etcetera leidt het bureau-klassement met vijf nominaties. De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking bij Eye Amsterdam bekend wie er brons, zilver of goud winnen.
Bruut en Daybreak bouwen #afklikkliniek voor Ben
Bruut Amsterdam heeft samen met Etcetera/Daybreak voor telecomprovider Ben de docu-serie #afklikkliniek ontwikkeld. Deze campagne gaat over onze verslaving aan de mobiele telefoon.
Vijftien Webby-nominaties voor MediaMonks
Het is april, dus worden de Webby Awards weer uitgereikt. Creatief productiebedrijf MediaMonks is 15 keer genomineerd voor negen verschillende projecten die het hoofdkantoor in samenwerking met vijf andere kantoren wereldwijd heeft geproduceerd.
NRC Charity Awards van start met 20 goede doelen
Voor de NRC Charity Awards zijn twintig goede doelen geselecteerd. Studenten van de Willem de Kooning Academie gaan campagnes ontwikkelen onder begeleiding van docenten van deze opleiding en creatieven van Lemz en Dietwee.
Louwman Group kiest voor Wavemaker
Wavemaker is het nieuwe mediabureau van Louwman Group, dealer van Toyota, Suzuki en Lexus. Na een pitch, begeleid door 3MO, kiest Louwman voor het bureau omdat visie en strategie goed aansluiten bij de groeiambities.
Redmint promoot nieuw telecom-assortiment van Op=Op Voordeelshop
Merkdiscounter Op=Op Voordeelshop verkoopt sinds eind maart het overgenomen telecom-assortiment van Kijkshop. Redmint is verantwoordelijk voor de introductiecampagne, die zichtbaar is in landelijke en lokale printuitingen, in social media en op de winkelvloer.
Jupiler start BBQ-seizoen met Egghunt
Jupiler opent dit weekend het BBQ seizoen met de Jupiler Egghunt. Drie kunstenaars hebben elk een BBQ Egg voorzien van hun eigen unieke design en vervolgens naar drie verstopplekken in Nederland gebracht.
- AlgemeenNieuws Micael Dahlén keynote speaker Nima...Nieuws NMD 2018 Interview Joep Langen van...Nieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...Nieuws [New creative hub 5] UM Studios...
- Business-to-BusinessNieuws Onderzoek: 60% millennials bezorgd...Nieuws Tuinmeubelshop opent 10e vestigingNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...
- BureausNieuws Divimove opent kantoor in Amsterdam Nieuws MediaMonks wint acht Webby AwardsNieuws Tom Sibma en Diederik Mulder winnen...Nieuws Peijnenburg en Snelle Jelle kiezen...Nieuws Paul Kroef: 'Merkkracht Sire breder...Nieuws Schiphol opent mini-reclamebureau
- ContentmarketingNieuws Content Rally met Mark van der WerffNieuws Persgroep en EndemolShine aan de...Weblog Heb je al een content detox planNieuws LVB en VodafoneZiggo breiden...Nieuws Kinetic lanceert Out of Home handboekNieuws Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens...
- DesignNieuws Redesign Arla Biologisch door...Nieuws KauwgomschoenNieuws winner Zilveren Lamp voor Studio de...Weblog Pretty in pin 3Nieuws Nieuw gezicht NPO1 NPO2 en NPO3Nieuws Testing Hypotheticals wint Lexus...
- Food en RetailNieuws [video report Cityguys 7] Alles over...Nieuws [interview] JuiceBrothers keten...Weblog Hoe data een groeiende invloed...Nieuws Blokker ceo Meijer treedt terugNieuws De Vergulde Hand anno 1554 vernieuwt...Nieuws AH Oosterhout doet proef met rustig...
- MediaNieuws Luistercijfers: nieuw dieptepunt...Nieuws Volvo tovert Amsterdam om tot...Weblog Complex radiolandschap biedt juist...Nieuws Tina strikt vlog-tweeling Lisa en LenaWeblog Buitenreclame dankzij digitale...Weblog Outdoor staat buitenspel?
- Online MarketingNieuws Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop...Nieuws Boatsters blijft concurrentie voor...Nieuws Cortina zet WhatsApp challenge Spot...Nieuws Interview Het gaat erom dat je echte...Nieuws Interview CultureRoad verrijkt...Nieuws Interview Wij koppelen de data
- SponsoringNieuws Max Verstappen in commercial voor...Nieuws Janneke Staarink verruilt IFFR voor...Nieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratieNieuws Zlatan Ibrahimovic WK-boegbeeld Visa
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsOlympische campagnes van...26971x
- NieuwsNivea waarschuwt voor zonkracht...25067x
- NieuwsNominaties voor MOAwards 201824729x
- NieuwsPaul Kroef (Ara) voorzitter van...21961x
- NieuwsPaarse krokodil maakt comeback...20729x
- NieuwsSizzer en Halal breiden uit naar...19607x
Vacatures
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- Divimove opent kantoor in Amsterdam 25-04-2018
- MediaMonks wint acht Webby Awards25-04-2018
- Tom Sibma en Diederik Mulder winnen... 25-04-2018
- Peijnenburg en Snelle Jelle kiezen... 25-04-2018
- Paul Kroef: 'Merkkracht Sire breder... 25-04-2018
- Schiphol opent mini-reclamebureau24-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »