Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

6nov 201715:50
  • B2b
  • 8613 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekendgemaakt. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn tien boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2016 tot en met september 2017 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek ‘Creating Value with Big Data Analytics’ van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk (Routeledge).

De genomineerde boeken zijn in willekeurige volgorde:

  • Het einde van online winkelen, Wijnand Jongen (Business Contact)

  • De kracht van platform strategie, Cor Molenaar (Boom Uitgevers Amsterdam)

  • Startup Branding, Andy Mosmans (Boom Uitgevers Amsterdam)

  • Customer journey optimalisatie, Rob Luif (Van Duuren Management)

  • Big data marketing , Paul Postma (Boom Uitgevers Amsterdam)

  • De marketingorganisatie van de toekomst, Rob Beltman (Van Duuren Management)

  • De relatie-economie, door Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel (Business Contact)

  • Sterke merken, betere wereld , Bart Brüggenwirth (Vakmedianet)

  • Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport, door Robert Kok, Hugo Gruijters en Janeke de Zeeuw (Arko Sports Media)

  • Influencers, Carole Lamarque (LannooCampus)

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 zal voor de 15e keer plaatsvinden in de avond van 28 november bij Beeckestijn Business School te Leusden.

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 wordt voorgezeten door:

Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

De juryleden zijn:

  • Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam)
  • Drs. Wil Wurtz (CRM partner bij CruxDigital – Marketing & Technology Integrator)

  • Drs. Arend-Jan Nijhuis (Directeur Blue Orange Group en bestuurslid PIM)

  • Max Kohnstamm (Programmamanager Marketing SRM)

  • Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent)

  • Hans Derksen (Register Marketeer)

  • Ment Kuiper (Directeur IDMK Trainingen en Customer Talk)

  • Drs. Frank van Delft (voorzitter Customer Insight Platform en voorheen directeur Nima)

  • Sjaak Hoogkamer (hoofdredacteur MarketingTribune)

  • Aljan de Boer (Strateeg Trendsactive, bestuurslid PIM)

De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2017 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business