Reclame-industrie voert lobby over nut van reclame

20okt 201710:08
  • Bureaus
  • 15109 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekReclameEffectPromotie

nieuws Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne 'Het nut van reclame'.

Lightspeed POS haalt 166 miljoen dollar op

20okt 201709:45
  • Online
  • 3674 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Klanten

nieuws Lightspeed maakt bekend dat het 166 miljoen Amerikaanse dollar heeft opgehaald. De ronde werd geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec, dat zelf 136 miljoen Amerikaanse dollar investeerde. Investissement Québec (IQ), iNovia Capital en Silicon Valley Bank rondden de transactie af. Het zal de kapitaalinjectie naar eigen zeggen aanwenden voor verdere innovaties ten behoeve van zijn klantenkring.

Team Justlease krijgt KNSB-licentie, maar stopt na Spelen

19okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 8649 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkOlympische SpelenSponsoringSport

nieuws Het schaats-avontuur van sponsor Justlease.nl is na de Olympische Winterspelen alweer voorbij. De hoofdsponsor van het team rond Olympisch kampioene Ireen Wüst vindt dan de 'missie volbracht'. De vroege bekendmaking valt goeddeels samen met de toewijzing van KNSB-licenties. Dat was voor Team Justlease uiteraard een formaliteit, dus kan de focus helemaal op de missie naar Pyongyang.

ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201716:06
  • Bureaus
  • 11111 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.

Merken slagen er niet om klantgegevens te benutten voor gepersonaliseerde digitale ervaringen

18okt 201715:45
  • Online
  • 6634 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Customer JourneyDigitaal

nieuws Uit onderzoek van Sitecore en Vanson Bourne blijkt dat merken onder druk staan om op basis van data te handelen. Hoewel 73% grote prioriteit geeft aan personalisering, worstelen ze met de organisatie en opslag van klantgegevens als fundering voor strategieën voor klantervaringen en om de belofte van personalisering waar te maken. Hierdoor nemen klanten waar dat veel merken in feite 'slechte personalisering' bieden, die bij nadere beschouwing geen 'personalisering' genoemd mag worden.'

Frédérique ter Brugge (managing director Amsterdam Light Festival): 'Profilering is eerste marketinguitdaging'

18okt 201711:56
  • Algemeen
  • 13538 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Het centrum van onze hoofdstad verandert van 30 november tot en met 21 januari in 'het grootste openlichtmuseum ter wereld'. Naar verwachting trekt de zesde editie van Amsterdam Light Festival bijna één miljoen bezoekers. Hoe krijgt de organisatie dat precies voor elkaar? Managing director Frédérique ter Brugge, tevens verantwoordelijk voor de marketing, licht toe.

Fitzroy ontwikkelt campagne voor ontwikkelaar BPD

18okt 201710:58
  • Bureaus
  • 9188 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkContentStorytellingCampagnes

nieuws Na een korte orientatieronde heeft BPD gekozen voor bureau Fitzroy. BPD is een onderneming die zich bezig houdt met een van de belangrijkste levensbehoeften: wonen. BPD is de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, en is ook actief is in Frankrijk en Duitsland.

Mag ik straks nog wel koud bellen?

17okt 201711:56
  • B2b
  • 6681 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Privacy

weblog De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt vanaf 25 mei 2018 van kracht. Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten of je, na invoering van deze nieuwe Europese regels, nog wel koud mag bellen in 2018. Koude acquisitie is straks niet verboden, alleen is het nog niet duidelijk hoe het precies dient te worden toegepast.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business