Disruptie in de filmbranche, innoveer of het doek valt!

20okt 201714:30
  • Media
  • 15446 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Bioscoop

weblog We weten allemaal wat de komst van disruptieve merken als AirBNB en Uber voor de hotel- en taxiwereld heeft betekend. Bedrijven kunnen door de nieuwe concurrenten moeilijk het hoofd boven water houden en de marketingcommunicatieadviseur krabt zich achter de oren hoe de tradionele merken in deze branches nog te adviseren en hun relevantie te bepalen. De merken die nog niet over hun positie in onze veranderde wereld hebben nagedacht, zijn eigenlijk al te laat en bijna ten dode opgeschreven.

Artificial Intelligence ontsluit audiovisuele archieven

20okt 201710:25
  • Media
  • 14272 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Video

weblog Archivering is het vastleggen van gegevens met de bijbehorende context overeenkomstig de normen van de goede, geordende en toegankelijke staat. Hoe zit het met de vele video’s die we dagelijks voorbij zien komen? Worden die allen gearchiveerd volgens deze definitie? Waarschijnlijk niet. Jammer want het is wel mogelijk.

Plaatjespolitie

20okt 201710:12
  • Media
  • 12819 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Verdienmodellen

weblog Onlangs kwam ik uit het bos met mijn hond en passeerde een bord waarop stond dat je in het gebied waar wij liepen de hond aangelijnd moet hebben. Dat wisten we niet. Hadden we ook niet kunnen weten, want waar we het bos ingingen, stond niet zo’n bord. Sterker nog, daar stond helemaal geen bord. Benieuwd wat er gebeurd zou zijn als wij de boswachter van dienst tegen het lijf waren gelopen.

[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

13okt 201712:51
  • Media
  • 16414 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • RadioBereik

weblog De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band met de luisteraar en de dj het meest intens is.

Van Mulovak naar Rocketscience

13okt 201708:46
  • Bureaus
  • 15711 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Reclame

weblog Vroeger, toen de dieren nog praten konden, rolde je zo de reclame in. Je las de gratis Adfo, deed wat SRM en een Nimaatje. Je liep dag in dag uit met je bazen mee. Briefinkje voor de introductie van een nieuwe knakworst ophalen, conceptje maken en gas erop met een massamedium. Na 25 jaar kon je dan met je bolle buikje pensioneren in Toscane.

Weet VEA ons te verleiden?

12okt 201716:32
  • Bureaus
  • 25263 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmCreatieReclame

weblog Honderd jaar reclame, hoe vat je dat pakkend én volledig samen in een documentaire van pakweg anderhalf uur? Een bomvol Tuschinski beleefde op 10 oktober de première van 'De kunst van het verleiden', de film die het 100-jarig jubileum van brancheorganisatie VEA extra cachet moest geven. Was deze productie van Big Shots een schot in de roos?

Foodverpakkingen optimaliseren voor online

10okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 9213 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketingFood

weblog In vergelijking met andere branches blijft de online verkoop van food nog achter. Maar volgens kenners is het slechts een kwestie van tijd, want de digitale revolutie in food zet in hoog tempo door. De digitalisering zorgt voor nieuwe uitdagingen (en kansen) op het gebied van verpakkingen. Ben jij al voorbereid?

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 33429 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners