Artbox presenteert tweede editie HowWow

21nov 201709:00
  • Algemeen
  • 10016 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • InspiratieCreatie

nieuws Op 30 november brengt bureau Artbox de internationale creatieve scene bij elkaar tijdens het HowWow evenement in het NewWerktheater, editie twee. 'Het evenement is volledig toegewijd aan de ambachtelijke kunde van werelds meest talentvolle creatieven', vertelt initiator Martijn Thijssen. HowWow dient als platform om kennis te delen, te laten inspireren en creatieven en hun opdrachtgevers wereldwijd te verbinden.

Hiervoor heeft Artbox een zorgvuldig programma gecureerd waarin drie gerespecteerde professionals een kijkje achter de schermen geven, belooft Thijssen. 'Tijdens HowWow zullen Surachai Puthikulangkura, oprichter van CGI Studio Illusion uit Bangkok, Sam Burton, hoofd animatie Jelly London en Dave Walker, VFX Supervisor bij Passion Pictures, hun laatste wow- projecten delen en demonstreren ze "how  it’s done".' (PvWK)

Op 30 november geven drie topstudio’s hun geheimen prijs.

Passion Pictures en Jelly uit Londen en Illusion uit Bangkok.

HOWWOW, dus. Voor een kijkje achter de schermen van internationaal creatief topwerk.

Datum / tijd: 30 november | 18:00 - 23:00

Deuren open om 17:30

Locatie: NewWerktheater, Oostenburgergracht 75, Amsterdam

Tickets: 7,50 euro

Meer info via: www.artbox.nl



Drie aanvullende vragen aan Martijn Thijssen:

1. Is dit de eerste keer dat HowWow plaatsvindt? Hoe kwam je op het idee? Wordt vervolgd?
'HET IS DE TWEEDE EDITIE EN DIT GAAN NU ELK JAAR PLAATSVINDEN. SO MORE TO COME. ZOALS JE WEET SCAN IK DE HELE INTERNATIONELE MARKT, SOMS VANUIT EEN JURY POSITIE, MAAR MEESTAL VANUIT HET BEZOEKEN VAN FESTIVALS, LEZEN VAN BLADEN (LUERZER BIJVOORBEELD) OF ONLINE. EN ZIE IK DE MEEST BIJZONDERE PRODUCITIES VOORBIJ KOMEN EN ALS JE DAN DE VERHALEN ACHTER DE PRODUCTIES HOORT, DAN SMELT IK. THE BEAR & THE HARE ANIMATIE VAN JOHN LEWIS BIJVOORBEELD. STOP MOTION, MAAR ZO REALISTISCH DAT JE BIJNA NIET MEER ZIET DAT HET STOP MOTION IS. HOEZO? WAAROM? TOEN DE DIRECTOR GESPROKEN OP HET PICTOPLASMA FESTIVAL IN BERLIJN EN HET HELE VERHAAL GEHOORD. WAANZINNIG. GEKKENWERK. DE NAAM HOWWOW IS GEBASSEERD OP DE WOW!- FACTOR GEKOPPELD AAN DE HOW?-VRAAG.'

2. Hoe ben je op de 3 namen van deelnemende studio’s gekomen? Wat maakt hen speciaal?
'IN EERSTE INSTANTIE WAS IK OP ZOEK NAAR 3 VERSCHILLENDE PARTIJEN MAAR DE ZWAARTEKRACHT MOEST WEL LIGGEN OP ‘MOVING’. DAAROM 2 ANIMATIESTUDIOS EN 1 STILL PARTIJ. VERDER WILDE IK NIET ALLEEN MAAR PARTIJEN DIE DOOR ARTBOX VERTEGENWOORDIGD WERDEN. GEWOON THE BEST OF THE BEST. PASSION PICTURES AL JAAR EN DAG TOONAANGEVEND IN LONDON EN DUS WERELDWIJD. ANDREW RUHEMANN (EIGENAAR / OPRICHTER) ONTMOET BIJ DE APA SHOW. HIJ IS OOIT BEGONNEN ALS ILLUSTRATOR, DUS WE HADDEN GELIJK EEN KLIK EN DE DAG ERNA MOCHT IK LANGSKOMEN. YEAH. JELLY IS ME AANGERADEN DOOR STEVE DAVIS, DIRECTEUR VAN DE APA (ADVERTISING PRODUCERS ASSOCIATION) IN LONDEN. IK KENDE ZE NIET, MAAR VOND HUN WERK HEEL BIJZONDER. PASSION DE MELOCH. JELLY MEER BOUTIQUE. EN LAST BUT NOT LEAST ILLUSION, HIGH END CGI EN RETOUCH GASTEN. WAANZINNIG WERK, IK BEN EEN SUPER FAN VAN ZE EN IK VERTEGENWOORDIG ZE NU EEN HALF JAAR. DIE MOESTEN DUS KOMEN!'

3. Waarom zou ‘de marketeer’ hier volgens jou in zijn/haar agenda een plekje vrij moeten maken?
'WIE VIND HET NU NIET LEUK OM DE VERHALEN ACHTER DE PRODUCTIES TE ZIEN EN TE HOREN. DIT ZIJN ‘DE’ MAKERS. ALS MARKETEER ZOU HET ME HEEL ERG INTERESSEREN WAT DE MAKERS BEZIGHOUDT, WAT ZIJN DE UITDAGINGEN, DE PROBLEMEN, DE ISSUES VAN DE DAG VAN VANDAAG EN HOE GAAN ZE HIER MEE OM? EN HOE MAKEN ZE HET? WAT ZIJN DE PROCESSEN? HEERLIJK TOCH? LOS VAN ALLES WORDT HET WEL WEER GEZELLIG.' 

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners