Het geheime presentatiewapen

1feb 201712:53
  • Algemeen
  • 13416 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InnovatieInteractieCommunicatie

nieuws Logitech heeft een nieuwe presentatietool op de markt gebracht: Spotlight. Het Zwitserse tech-bedrijf gaat de wereld over om het product aan de man te brengen en deze week is Amsterdam aan de beurt. Enige promotie uit de lage landen is dus wel gewenst en daarom is ook MarketingTribune uitgenodigd in de Orange Room van het Conservatorium Hotel. Wat maakt deze Spotlight zo bijzonder, en dan met name voor marketeers?

Waar draait het allemaal om tijdens het geven van een presentatie? Zelfvertrouwen. Of in ieder geval het uitstralen ervan. Het is de bedoeling dat de Spotlight daarbij gaat helpen. Lees: geen geklungel meer met je laptop of sheets die haperen. Het design is in ieder geval indrukwekkend te noemen; de tool ziet er simpelweg uit als een cool hebbedingetje. Maar wat kan ‘ie nou eigenlijk? In de eerste plaats stelt het speeltje je in staat om - op afstand - te navigeren tussen slides. Lees: geen haastig heen en weer geloop naar de laptop acht meter verderop. Daarnaast kun je met het pointer-systeem bepaalde content op je slide highlighten of vergroten. Handig, maar ook zeker entertaining voor je publiek. Tot slot een heuse ‘time management vibrator’, juist: een geheugensteuntje wanneer het tijd is om de presentatie af te ronden.



Nalisha Chetty, senior portfolio & brand manager van Logitech, stelt dat alle professionals ongemakkelijkheid ervaren bij het presentatie voor publiek. De Spotlight moet dit tegengaan. Het is als een 'secret weapon'. Je bent er zeker van dat je - op technisch vlak - geen fouten begaat.

Op welke specifieke doelgroep richt u zich met deze nieuwe presentatietool?
De Spotlight is ontworpen voor professionals die simpelweg regelmatig presenteren. We focussen daarbij op twee doelgroepen: consultants en sales & marketing. Professionals die vaak presentaties geven, dus daar vallen vertegenwoordigers van merken logischerwijs ook onder.

Hoe zou u het karakter van de Logitech gebruiker willen omschrijven?
Mensen die het moeilijk vinden om in het openbaar te spreken. En laten we eerlijk zijn: iedereen vindt dat moeilijk. Het draait om zelfvertrouwen, en daar mag je soms best een hulpstuk bij gebruiken. Vandaar de Spotlight. It's a secret weapon.

Hoe zou u het product willen verkopen aan een junior marketeer die voor het eerst een presentatie moet doen?
Voor juniors is het juist interessant, de tool maakt dat ze niet de hele tijd voorover naar hun laptop hoeven te buigen. Zij hebben wellicht nog niet veel inhoudelijke kennis, maar kunnen daardoor juist scoren met een zelfverzekerde houding. De Spotlight helpt ze daarbij. Daarbij ziet het design er mooi uit, je hebt een professionele uitstraling. Het is ook wat meer entertainment, op een positieve manier.

Tot slot: hoe staat het – naast een mooi artikel op MarketingTribune - met de pr van de Logitech? Mond-op-mond reclame is belangrijk, zeker wanneer het van experts in presenteren komt. We zijn nu in gesprek met influencers die veel ervaring hebben met presenteren en daarnaast werken we samen met TED. Allemaal mensen van wie we de feedback goed kunnen gebruiken.

Ga voor meer informatie naar de website.

 

Win meer zelfvertrouwen
Logitech en MarketingTribune geven jou de kans om een Spotlight te winnen. Stuur ons een mailtje met daarin kort verwoord waarom jij denkt meer zelfvertrouwen nodig te hebben bij je presentaties. En je dus de Spotlight goed kunt gebruiken. Het origineelste antwoord belonen we met één van de drie Spotlights die we mogen weggeven, dus doe mee. Mail ons op redactie@marketingtribune.nl en wie weet heb jij straks een geheim wapen…

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners