Zino Davidoff kiest Burst als global digital partner

24nov 201712:32
  • Bureaus
  • 6523 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesKlantDigitaal

nieuws Zino Davidoff, bekend van onder meer Cool Water, heeft voor Burst gekozen om hun nieuwe wereldwijde platform te realiseren. Burst won een uitgebreide internationale pitch waarbij ook bureaus uit Londen en Wenen betrokken waren.

[onderzoek] ST - GfK Consumentenonderzoek 2017: 70% van de jongeren shopt mobiel & andere winkeltrends

24nov 201711:53
  • Food-en-retail
  • 7167 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • WebwinkelCrossmediaOnderzoek

nieuws Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten1 online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders.

John de Mol presenteert Talpa Network

24nov 201711:30
  • Media
  • 8355 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • CrossmediaTelevisieMedia

nieuws Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis in gaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde. In een afgeladen De La Mar Theater aan het Leidseplein in Amsterdam opende John de Mol zelf de Talpa presentatie met een voordracht, iets wat hij alleen bij hoge uitzondering doet.

Remco Barbier (NN Group) over sponsoring North Sea Jazz: 'Na sport en kunst kiezen we nu voor muziek'

24nov 201711:28
  • Sponsoring
  • 16039 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MuziekInterviewEntertainmentSponsorship

nieuws NN Group heeft zich voor drie jaar verbonden aan het North Sea Jazz Festival. Vanaf de komende editie is de verzekeraar titelsponsor van dit befaamde muziekfestijn in Rotterdam. MarketingTribune spreekt met Remco Barbier, hoofd Branding van NN Group: 'Na hardlopen en kunst storten we ons nu ook wereldwijd op muziek.'

Freedom of commercial speech krijgt knauw: 'Ook andere gemeenten willen folder bannen'

24nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 4999 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPolitiek

nieuws Vanaf januari mogen in Amsterdam alleen nog maar reclamefolders worden bezorgd bij mensen met een ja/ja-sticker. Een soort van omgekeerde bewijslast met een tekst die je liever niet spontaan aan de buitenwereld toont, alsof je voor colportage bent of je je afficheert als vrijgezel. Zorgelijk is dat de 'freedom of commercial speech' en vrijheid van informatie hiermee op het spel komt, zeker nu andere gemeenten met interesse naar Amsterdam kijken. De huis-aan-huisbranche en grote retailers die veel marketing via de brievenbus bedrijven, reageren (te) voorzichtig.

[Topvrouwen in marketing] Fleur van Zandbeek: 'Ik laat me niet leiden door het feit dat ik vrouw ben'

23nov 201715:49
  • Algemeen
  • 8759 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonalia

nieuws Blij verrast zijn wij met het feit dat er dit jaar een ContentmarketingVROUW van het Jaar een Grand Prix in ontvangst mocht nemen: Carlijn Postma. Blijkbaar is het niet moeilijk om een topvrouw in onze branche te vinden, maar toch zijn het negen van de tien keer de mannen die naar voren worden geschoven als er wordt gevraagd om een voorzittersrol, directiefunctie of gewoon een mening. Terecht of niet? En aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan topvrouwen in onze branche zelf? We trappen af met Fleur van Zandbeek, ceo bij contentmarketingbureau Zandbeek.

[Ingezonden artikel] De 3 populairste automerken op Google

23nov 201713:50
  • Algemeen
  • 5660 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Het zoeken van automerken op Google is erg populair. Een onderzoek van Autoverzekering.nl heeft aangetoond hoe vaak Nederlanders op Google zoeken naar verschillende automerken. De top drie van zoekopdrachten naar automerken mag best opmerkelijk genoemd worden. Hieronder gaan we dieper in op de top drie, met Mercedes op plek één (met ruim 90.000 hits), een zestal automerken die plek twee delen (waaronder Toyota, Tesla en BMW) en 74.000 hits hebben, en op plek drie het Duitse merk Audi met ruim 60.000 hits. De rode lantaarndarager van de Google-zoeklijst is het vrij onbekende merk Qoros met slechts een schamele 140 zoekopdrachten.

Musto kledingsponsor van Nederlandse topzeilers

23nov 201712:42
  • Sponsoring
  • 8410 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipSport

nieuws Watersportkledingmerk Musto wordt kledingsupplier van het Watersportverbond. Musto-distributeur Kubus Sports en het Watersportverbond zijn op 22 november overeen gekomen dat de alle Nederlandse topzeilers van Team Delta Lloyd, inclusief talenten, coaches en staf, zullen worden voorzien van kwalitatief hoogstaande kleding van Musto.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners