Financiële sector schreeuwt om een dosis Disney

14nov 201712:53
  • Algemeen
  • 8449 x gelezen
  • Link
  • Erik Idzenga
  • Innovatie

weblog De financiële sector is doorgeslagen in het verlagen van kosten. Digitalisering en een focus op efficiënte producten en processen heeft van bankieren een commodity gemaakt. Alles wat vroeger bijzonder, uniek en persoonlijk aan bankieren was, is inmiddels wel zo’n beetje verdwenen.

Heineken verhoogt bierprijs in de horeca

14nov 201711:45
  • Food-en-retail
  • 8665 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.

America Today viert heropening eerste winkel op straat

14nov 201710:31
  • Media
  • 10822 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenReclameOutdoor

nieuws America Today viert een feestje op de plek waar het voor het bedrijf ooit allemaal begon. Om de heropening te lanceren van het pand waar het in 1989 startte, pakt het modemerk uit met een strak gestylede OOH-special, ondersteund door JCDecaux. Op straat komt de winkelsfeer helemaal tot leven.

Savana Rijneveldshoek digitaal strateeg bij Redkiwi

14nov 201710:03
  • Bureaus
  • 9453 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaDigitaalOnline advertisingStrategie

nieuws Savana Rijneveldshoek is per half november gestart als digital strateeg bij Redkiwi. Zij gaat in deze functie samen met de bureauklanten concepten ontwikkelen waarbij de customer journey voor de doelgroep aansluit bij het merkverhaal, de identiteit en de doelen van die klanten.

D-Reizen zet vergelijken centraal in vroegboek-campagne

14nov 201709:31
  • Bureaus
  • 7599 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCommercialsCampagnes

nieuws Zeventig uur. Zo lang is de Nederlander gemiddeld bezig met het uitzoeken van zijn ideale vakantie. Terwijl D-reizen als grootste onafhankelijke vakantie-vergelijker alle mogelijkheden en prijzen al op een rij heeft gezet. In zijn nieuwe vroegboekcampagne laat D-reizen ervaren wat reisliefhebbers met die 70 uur kunnen doen: je vakantiefoto’s van vorig jaar inplakken, bikini’s passen, de beste zomerhits beluisteren of al die tijd checken of je paspoort al verlopen is.

Remko Posthuma versterkt Goud Uberconnected als technology director

14nov 201707:03
  • Bureaus
  • 6710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Big dataStrategieInnovatiePersonalia

nieuws Goud Uberconnected zet de volgende belangrijke stap door Remko Posthuma aan te trekken als Technology Director. Posthuma zal groepsbreed (Goud Uberconnected, Icemedia en Redmint) de nieuwe afdeling Data & Tech mede-vormgeven én de component tech nog steviger verankeren binnen het creatieve proces. Hiermee gaat Goud Uberconnected als bureau echt full circle: bedenken van campagnes en content, in-house content-productie, data-analyse en op basis van deze insights nog scherper nieuw creatief werk maken.

Terugkeer Formule 1 naar Zandvoort 'realistisch scenario'

14nov 201700:02
  • Sponsoring
  • 8680 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportmarketingOnderzoekSport

nieuws Een comeback van de Formule 1 in Zandvoort is een reële optie, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door economisch onderzoeks- en adviesbureau Decisio. Het onderzoek, geïniteerd door Circuit Zandvoort en de gemeente Zandvoort, kijkt naar de haalbaarheid en economische impact van het imposante F1-circus in de Noordhollandse badplaats.

Afnemend vertrouwen consumenten is ‘food for thought’ voor merken

13nov 201716:46
  • Algemeen
  • 631 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Branded content

magazine Sanoma en IPG Mediabrands Marketing Sciences vonden het tijd om verdieping te zoeken in het vertrouwen dat Nederlanders hebben in media en trends op dit gebied. Gezamenlijk hebben zij een onderzoek uitgevoerd waarvan de bevindingen zijn gepresenteerd in het rapport ‘Vertrouwen in Media’. De uitkomsten van het onderzoek geven merken stof tot nadenken.

Disney lanceert nieuwe digitale strategie

13nov 201716:35
  • Algemeen
  • 626 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Branded content

magazine Verschuivingen in het digitale landschap hebben ertoe geleid dat The Walt Disney Company een nieuwe digitale koers gaat varen. Waar vorig jaar gestart werd met Disney Inspired, een platform speciaal voor volwassenen, wordt er nu grootser gekeken. Alle digitale kanalen zijn onder de loep genomen en aangepast aan het actuele online gedrag van de diverse doelgroepen. Dit geeft niet alleen veel nieuwe mogelijkheden voor de marketing van de eigen merken, maar biedt ook kansen voor partners en adverteerders die de waardevolle Disney-consument willen bereiken.

Succesvolle branded content: waar begin je? 4 experts aan het woord.

13nov 201716:20
  • Algemeen
  • 568 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Branded content

magazine Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom en media experts Marcella van Velzen (Social en Content Director), Michel Tiggelman (Business Director), Christiaan van Betuw (Strategy en Activation Director) en Elias Reinheimer (Strategy en Business Director) zijn te gast bij Value Zipper en geven advies.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners