Jaknikkers in marketing

24nov 201710:11
  • Bureaus
  • 58 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Ritsema
  • KlantMarketing

weblog Ze roepen nooit als eerste iets over een vernieuwend idee. Rustig wachten ze af tot alle reacties op tafel liggen en gooien er dan met het grootste gemak wat uiterst gênante corporate woorden bovenop. Termen waar de rest lekker op kan ja knikken.

Eenmalig voor 50 euro naar Mercurs

24nov 201709:45
  • Media
  • 20864 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws De organisatie van de Mercurs hanteert in verband met de jubileumeditie entreekaarten voor een zacht prijsje, namelijk 50 euro. Een eenmalige actie om zoveel mogelijk mensen de kans te geven aanwezig te zijn bij de uitreiking op 14 december a.s.

Freedom of commercial speech krijgt knauw: 'Ook andere gemeenten willen folder bannen'

24nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 314 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPolitiek

nieuws Vanaf januari mogen in Amsterdam alleen nog maar reclamefolders worden bezorgd bij mensen met een ja/ja-sticker. Een soort van omgekeerde bewijslast met een tekst die je liever niet spontaan aan de buitenwereld toont, alsof je voor colportage bent of je je afficheert als vrijgezel. Zorgelijk is dat de 'freedom of commercial speech' en vrijheid van informatie hiermee op het spel komt, zeker nu andere gemeenten met interesse naar Amsterdam kijken. De huis-aan-huisbranche en grote retailers die veel marketing via de brievenbus bedrijven, reageren (te) voorzichtig.

John de Mol presenteert Talpa Network

24nov 201709:18
  • Media
  • 325 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • Televisie

nieuws Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis in gaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde. In een afgeladen De La Mar Theater aan het Leidseplein in Amsterdam opende John de Mol zelf de Talpa presentatie met een voordracht, iets wat hij alleen bij hoge uitzondering doet.

Remco Klöters: Sensible Influencers

24nov 201709:08
  • Media
  • 420 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social Media

weblog Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft op 17 november 2017 de Social Code: YouTube gelanceerd. Deze code is door het CvdM in samenwerking met de bekendste YouTubesterren tot stand gebracht en beoogt meer transparantie rond reclame en sponsering door social influencers. Dat was nodig ook.

[Topvrouwen in marketing] Fleur van Zandbeek: 'Ik laat me niet leiden door het feit dat ik vrouw ben'

23nov 201715:49
  • Algemeen
  • 5540 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonalia

nieuws Blij verrast zijn wij met het feit dat er dit jaar een ContentmarketingVROUW van het Jaar een Grand Prix in ontvangst mocht nemen: Carlijn Postma. Blijkbaar is het niet moeilijk om een topvrouw in onze branche te vinden, maar toch zijn het negen van de tien keer de mannen die naar voren worden geschoven als er wordt gevraagd om een voorzittersrol, directiefunctie of gewoon een mening. Terecht of niet? En aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan topvrouwen in onze branche zelf? We trappen af met Fleur van Zandbeek, ceo bij contentmarketingbureau Zandbeek.

[Ingezonden artikel] De 3 populairste automerken op Google

23nov 201713:50
  • Algemeen
  • 3977 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Het zoeken van automerken op Google is erg populair. Een onderzoek van Autoverzekering.nl heeft aangetoond hoe vaak Nederlanders op Google zoeken naar verschillende automerken. De top drie van zoekopdrachten naar automerken mag best opmerkelijk genoemd worden. Hieronder gaan we dieper in op de top drie, met Mercedes op plek één (met ruim 90.000 hits), een zestal automerken die plek twee delen (waaronder Toyota, Tesla en BMW) en 74.000 hits hebben, en op plek drie het Duitse merk Audi met ruim 60.000 hits. De rode lantaarndarager van de Google-zoeklijst is het vrij onbekende merk Qoros met slechts een schamele 140 zoekopdrachten.

[Black Friday] Pas op 23 december barsten de Nederlandse winkelstraten uit hun voegen

23nov 201713:44
  • Food-en-retail
  • 5184 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • WinkelenOnderzoek

weblog Alle ogen mogen dan even gericht zijn op Black Friday...: 'vanaf december trekt de consument terug naar de winkel’ kopte Retailnews afgelopen week. Wij zien ieder jaar aan de hand van onze CityTraffic-sensoren een stevige druktepiek in december in de fysieke winkelstraat en dat lijkt dus geen nieuws. Als we de voortekenen mogen geloven (het is tot nu toe in 2017 al meer dan 3% drukker dan in 2016) belooft december ook dit jaar weer een topwinkelmaand te worden. Detailhandel Nederland voorspelde zelfs dat december 10% meer omzet aan de kassa gaat opleveren dan in 2016.

Musto kledingsponsor van Nederlandse topzeilers

23nov 201712:42
  • Sponsoring
  • 5953 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipSport

nieuws Watersportkledingmerk Musto wordt kledingsupplier van het Watersportverbond. Musto-distributeur Kubus Sports en het Watersportverbond zijn op 22 november overeen gekomen dat de alle Nederlandse topzeilers van Team Delta Lloyd, inclusief talenten, coaches en staf, zullen worden voorzien van kwalitatief hoogstaande kleding van Musto.

Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 6556 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners